Gmina Chojnice otwarta na inwestorów

15 listopada br. w Lipienicach k. Chojnic została otwarta Brama Pomorza –największe centrum handlowe w południowej części województwa pomorskiego. Jest to jedna z głównych inwestycji ostatnich lat w regionie, która do tej pory wygenerowała ponad 500 miejsc pracy. O jej przebiegu, finalnych efektach oraz współpracy z władzami samorządowymi, rozmawiamy z Janem Mroczka, Prezesem Zarządu Rank Progress SA, inwestora Bramy Pomorza.

Karol Buława: W połowie listopada br. otworzyli Państwo Regionalne Centrum Handlowe Brama Pomorza w Lipienicach k. Chojnic. To największa inwestycja Rank Progress SA w ostatnim roku. Czy jest Pan zadowolony z efektów?
Jan Mroczka: Jak najbardziej. Jeszcze przed uroczystym otwarciem, miałem okazję zobaczyć całe centrum i już wtedy wiedziałem, że nasze zadanie wykonaliśmy wzorowo. Pierwsze trzy dni funkcjonowania centrum tylko mnie w tym przekonaniu utwierdziło – Bramę Pomorza odwiedziło 60 tysięcy mieszkańców z całego regionu.

KB: Biorąc pod uwagę Państwa inne inwestycje, Brama Pomorza jest dużym obiektem handlowym?
JM: Tak, jest to jedna z większych inwestycji zrealizowanych ostatnio przez Rank Progress. Dodatkowo, jeżeli spojrzymy na Bramę Pomorza z punktu widzenia mieszkańców regionu, jest to największy tego typu obiekt w promieniu, aż 70 km. Brama Pomorza to centrum typowo regionalne, w którym obszar napływu klienta wynosi ponad 150 tysięcy mieszkańców.

KB: Jak przebiegał proces budowy centrum?
JM: Inwestycja w Lipienicach k. Chojnic była naszym priorytetem na 2013 rok, dlatego dołożyliśmy wszelkich starań, aby budowa przebiegła szybko i sprawnie mimo problemów, które pojawiały się w międzyczasie. Mogę śmiało stwierdzić, że gdyby nie ciężka praca całego zespołu i przychylność samorządowców z regionu, którą otrzymaliśmy dla tego projektu, cały proces budowy i projektowania tej inwestycji mógłby się znacznie wydłużyć w czasie.

KB: Czyli, jak się okazuje, ta inwestycja była dla Państwa sporym wyzwaniem?
JM: Tak. Przyznaje, że Brama Pomorza to do tej pory najtrudniejsza inwestycja dla Rank Progress. Przez długi czas nie dysponowaliśmy kredytem, przez co na sfinansowanie inwestycji musieliśmy wyłożyć własne pieniądze. To było spore ryzyko. Mimo wszystko postanowiliśmy zrealizować nasze plany i jak widać, mieliśmy rację.

KB: Jak więc Pan ocenia współpracę z gminą? Czy samorządowcy byli przychylni inwestycji?
JM: Jestem z tej współpracy bardzo zadowolony. Szczególnie władze Gminy Chojnice miały dla nas wiele czasu i były bardzo pomocne. Nie zapominajmy, że taka inwestycja wiąże się z licznymi procedurami, decyzją środowiskową i zmianami na terytorium gminy, choćby w planie zagospodarowania przestrzennego. Takie procedury mogą trwać latami, ale dzięki zaangażowaniu władz gminy Chojnice, przebiegły bardzo sprawnie, czego efekty możemy już podziwiać.

KB: Jakie korzyści dla gminy niesie za sobą taka inwestycja?
JM: Takich korzyści jest wiele. Mieszkańcy regionu mają koło siebie centrum zakupów, z bardzo dobrą ofertą handlową. Nie muszą już jeździć do miast oddalonych o kilkadziesiąt kilometrów. Do tego dochodzi funkcja kulturalna i rozrywkowa obiektu. Ale najważniejsze jest ponad 500 nowych miejsc pracy dla osób z całego regionu, które do tej pory wygenerowało centrum. Taka inwestycja na terenie gminy to także duże pieniądze do jej budżetu. Według prognoz do kasy gminy Chojnice wpłynie ponad 700 tys. zł. podatku od nieruchomości.

KB: Czy według Pana taka inwestycja może przyciągnąć nowych przedsiębiorców, którzy będą zainteresowani inwestowaniem w naszym regionie?
JM: Oczywiście. Budowa Bramy Pomorza może okazać się dla innych inwestorów zielonym świtałem do działania. Udało nam się zrealizować duży obiekt handlowy, który został dobrze przyjęty przez mieszkańców, a do tego otrzymaliśmy wsparcie od władz samorządowych. To pokazuje, że region jest otwarty na inwestorów i umie z nimi efektywnie współpracować. Jest to bardzo istotne i pomocne w prowadzeniu biznesu i może stanowić zachętę do prowadzenia kolejnych przedsięwzięć. Biorąc pod uwagę wieloletnie doświadczenia Rank Progress, współpracę z fachowcami gminy Chojnice, mogę postawić za wzór godny naśladowania.

KB: A jak Pan ocenia otwarcie Bramy Pomorza? Czy klienci polubili centrum?
JM: Zainteresowanie Bramą Pomorza przeszło nasze oczekiwania. Przez pierwsze trzy dni funkcjonowania centrum odwiedziło 60 tys. osób, co potwierdza, że wpisało się ono w potrzeby Klientów i mieszkańców całego regionu.

KB: Niedawno minął pierwszy miesiąc funkcjonowania galerii. Czy nadal jest ona popularna wśród mieszkańców Chojnic i okolic?
JM: Frekwencja cały czas utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. W grudniu do oferty Bramy Pomorza dołączyły kolejne sklepy i butiki – min. H&M, Home&You, Solar oraz wysokiej klasy salon fryzjerski i plac zabaw dla dzieci, które czynią ją jeszcze bardziej atrakcyjną i generują duże zainteresowanie klientów.

KB: Czy Rank Progress rozważa realizację trzeciego etapu Bramy Pomorza?
JM: Tak, jak najbardziej, ale zależy to przede wszystkim od zainteresowania Klientów. Dotychczasowa frekwencja potwierdza, że centrum zostało bardzo dobrze przyjęte przez mieszkańców Chojnic i okolic. Jeżeli będzie się ona utrzymywała na podobnym poziomie zrealizujemy kolejny etap inwestycji, który będzie polegał na rozbudowie parku handlowego oraz wprowadzeniu do oferty Bramy Pomorza wielosalowego kina.

Dziękuję za rozmowę.
Karol Buława

przez Redakcja Chojniczanin.pl

Reklama

pompy ciepła chojnice

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.