Jakie panują mity na temat wynajmowania powierzchni biurowej?

Prowadzisz własną firmę, ponieważ jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, ale niekoniecznie musisz posiadać wiedzę o wynajmowaniu powierzchni biurowych. Tak więc, jeśli chodzi o podpisanie umowy najmu komercyjnego, możesz nie czuć się zbyt pewnie.

Aby pomóc Ci przejść przez ten proces, mając nieco więcej informacji i pewności siebie, przyjrzyjmy się niektórym z najczęstszych mitów dotyczących powyższego zagadnienia.

Mit I: Wszystkie umowy najmu są standardowe i „prawie takie same”

Gdyby to była prawda, z pewnością uprościłoby to cały proces. Ale tak nie jest. Nawet jeśli jest to Twoje pierwsze przedsięwzięcie związane z wynajmem powierzchni biznesowej, a nie wiesz o niej zbyt wiele, nigdy nie powinieneś po prostu podpisywać umowy i zakładać: „Jestem pewien, że wszystko jest w porządku”.

Możesz mieć ochotę się wprowadzić i po prostu chcieć, aby ten proces zakończył się tak szybko, jak to możliwe, ale zawsze powinieneś przeczytać umowę najmu lub poprosić o to kogoś, kto był w podobnej sytuacji.

Mit II: Potrzebujesz prawnika ds. nieruchomości, aby przeczytać umowę najmu

Tak, potrzebujesz kogoś, kto przeczyta tę umowę, ale nie, niekoniecznie musi to być prawnik zajmujący się nieruchomościami.

Jeśli masz znajomego prawnika, który jest ci winien przysługę, koniecznie poproś go, aby zapoznał się z dokumentem. W momencie, w którym działasz jako początkujący startup i próbujesz obniżyć koszty, istnieją tańsze opcje, które nadal zapewniają ten sam poziom wskazówek.

Istnieją specjaliści niebędący prawnikami, którzy mogą pomóc Ci przy pierwszej umowie najmu lub mogą pokazać, jak renegocjować umowę najmu za znacznie mniej niż zakładałaby opcja korzystania z usług prawniczych. Właściwe spojrzenie na umowę najmu przed jej podpisaniem może naprawdę pomóc Ci uzyskać lepszą ofertę i uniknąć wpadnięcia w pułapkę finansową.

Mit III: Cena czynszu powinna być decydująca

Większość właścicieli firm będzie celowała w poszukiwaniu wygodnego miejsca, biorąc pod uwagę stosunek wielkości do ceny. Jednak czynsz to tylko jedna część równania finansowego.

Musisz przyjrzeć się całemu kosztowi użytkowania, który będzie obejmował takie kwestie, jak:

  • wynajem biura,
  • serwis,
  • ubezpieczenie mienia,
  • podatki,
  • ogólne ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej.

Na przykład różnica w cenie czynszu za starszy budynek może zostać szybko zniwelowana, jeśli płacisz za stary i nieefektywny system ogrzewania i chłodzenia.

Płacenie nieco więcej za czynsz może być również opłacalne dzięki korzystnym koncesjom wynajmującym, które są powszechne w przypadku nieruchomości komercyjnych.

Podsumowanie

W praktycznie każdej branży występują mity, kluczowe jest oddzielanie ich od prawdy, aby nie narazić się na straty. Widać to szczególnie w przypadku wynajmowania powierzchni biurowych, ponieważ ewentualne błędy, czy nieścisłości są w stanie negatywnie odbić się na optymalizacji działań danego przedsiębiorstwa. Każdy biznesmen powinien mieć tego świadomość, szczególnie przed pierwszym wynajmem.

przez Redakcja Chojniczanin.pl

Reklama

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.